رنگ ها در طراحی لوگو و بنرهای تبلیغاتی، نقش بسزایی در جلب توجه، انتقال احساسات، و ایجاد هویت برند دارند. انتخاب رنگ صحیح می تواند تاثیر زیادی بر جذابیت و تفاوت کسب و کار داشته باشد.
در این بخش با انتخاب هر رنگ و نماد آنها در طراحی لوگو و بنرهای تبلیغاتی بیشتر آشنا می شویم:
رنگ آبی:
این رنگ نماد وفاداری، ثبات، و اعتماد می باشد. رنگ آبی بیشتر در حوزه های کسب و کارهای حوزه های فناوری همانند تکنولوژی و طراحی سایت و مالی و حتی پزشکی در مخاطبان تاثیر موثری داشته است.
پس اگر زمینه فعالیتتان در این موارد می باشد می توانید در انتخاب رنگ آبی برای طراحی لوگو و بنرهای تبلیغاتی خود بیندیشید.
رنگ قرمز:
قرمز رنگ پرانرژی و جذابی است که احساس شور و اشتیاق و هیجان را به مخاطبین و کاربران منتقل می کند. این رنگ بیشتر در کمپین های تبلیغاتی جهت فروش و یا تخفیفات ویژه استفاده می گردد.
همچنین چنانچه در زمینه اغذیه و سلف فعالیت می کنید جهت ایجاد هیجان و اشتها در فروش بیشتر شما می توانید از این رنگ پرانرژی در طراحی لوگو و طراحی انواع بنرهای فروش و تخفیفات برند خود استفاده نمایید.
رنگ سبز:
رنگ طبیعت و سبز نماد یاری، احساس آرامش و تجدید حیات را به مخاطبان منتقل می نماید. این رنگ برای انتخاب کلیه کسب و کارها و برندهایی که در زمینه محیط زیست، سلامتی و حتی اغذیه های رژیمی می تواند کاربرد داشته باشد.
رنگ نارنجی:
بازاریابی محصولات مرتبط با انرژی، محصولات بازی کودکان و غذا، می توانند از این رنگ در طراحی لوگو و طراحی بنرهای تبلیغاتی استفاده کنند. رنگ نارنجی نماد اشتیاق و حرکت در بازار بسیار کارآمد است.
رنگ صورتی:
رنگی که معمولاً برای جذب توجه کاربران و کلیه مخاطبین خاص در بخش هایی همانند مد، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب حس زنانگی و لطافت و شیک بودن را به آنها انتقال می دهد. بهتر است اگر در حوزه های مختلف کاری با مخاطبین بانو فعالیت می کنید در انتخاب این رنگ زیبا و دلنشین تامل کنید.
رنگ مشکی:
مشکی همیشه برای ما تداعی کننده نماد قدرت و الگوی بی پایان بوده و هست. رنگ مشکی جلب توجه بالایی را در طراحی سایت، طراحی لوگو و بنرهای تبلیغاتی به خود اختصاص می دهد. این رنگ نماد اصالت را به برند و کسب و کار شما می بخشد.
رنگ سفید:
رنگی که نماد صفا، سادگی و امنیت را به همراه می آورد. معمولاً در لوگوهای برندهای پزشکی یا فناوری های نوین مورد استفاده و استقبال کاربران و مخاطبین در این حوزه قرار می گیرد.
نکات پایانی:
ترکیب و انتخاب نهایی رنگ ها می تواند جلب توجه را افزایش دهد. همچنین، باید با مشخص نمودن مخاطب و دنبال کنندگان برند خود و همینطور انتقال محتوای پیام خاص ما در جهت ارتقا بازدید و دیده شدن هماهنگ باشد تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.
چنانچه در انتخاب رنگ برند خود و طراحی لوگو و یا طراحی بنرهای تبلیغاتی خود تردید دارید می توانید جهت کسب اطلاعات از مشاوران کارشناسان ما بهره مند شوید. با ما در تماس باشید.